środa, 26 maja 2010

Volans - Marina Czajkowska

Trochę z nudów, trochę z ciekawości, trochę dla rozruszania kości... w sumie czy to ważne? Namówiłem córkę i wybraliśmy się na wernisaż w Trzebnickim Ośrodku Kultury. O wystawie dowiedziałem się przypadkowo, kiedy zobaczyłem jakąś rudowłosą postać czarującą baśniowe obrazy na ścianach korytarza TOK. Po krótkiej rozmowie okazało się, że to artystka, która szykuje się na otwarcie wystawy swoich prac. Pani Marina przyjechała do nas z Kazastanu i osiedliła się na terenie gminy Dobroszyce, bardzo skromna, miła... zdolna.

Na plakacie obok przeczytałem: 21 maja 2010 roku - wernisaż Mariny Czajkowskiej - Volans! 

Pomyślałem sobie wtedy, może przyjdę... Przyszedłem, a w zasadzie przyszliśmy. Na miejscu spotkałem burmistrza, wójta gminy Dobroszyce i jeszcze kilku znajomych... wino było dobre, jabłka smaczne, cukierki słodkie, a obrazy bardzo nam się podobały.

O samej wystawie można więcej przeczytać na stronie projektu: www.4mara.com:

"Dlaczego "Volans"?

Volans – z łacińskiego latajaca ryba, abstrakcyjny symbol wspólności powietrza i wody, kłótni i spokoju, przestrzeni i tłoku, wysokości i głębokości. Element określający charaktery prac artystycznych Czajkowskiej Mariny, wśród których możemy porównać powietrze i wodę z aniołami, kłótni i spokoju z życiem i atmosferą którą nam dają koty, przestrzenią tłoku które spotykamy w mieście oraz wysokość i głębokość które możemy obserwować w rybach. Wszystkie kategorie mają charakter abstrakcyjny tworzący następny rozdział sztuki artysty oraz jeden z kierunków stylizacji." 

Zapraszam do obejrzenia kilku zdjęć z wystawy:


2 komentarze:

  1. Istotnie - talent! Nie wiedziałam, że mieszka w mojej miejscowości :)

    OdpowiedzUsuń