środa, 14 lipca 2010

Atrakcyjne konkursy foto...?



Kilka dni temu przemierzając bezkresne morze fotoinfo w sieci natknąłem się  na bardzo ciekawy konkurs fotograficzny...


"Centrum Fotografii Krajoznawczej PTTK oraz Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej ogłaszają wspólnie konkurs fotograficzny, który popularyzować ma nasz kraj jako cel podróż"

Myślę świetnie, piękna inicjatywa..., jednak szybki rzut okiem na regulamin konkursu wydaje mi się wskazany... i niestety, ale jest to kolejny konkurs, w którym udziału nie wezmę... co gorsza nie pierwszy raz natykam się na takie nie fair zapisy względem potencjalnych uczestników... i co gorsza firmowana marką PTTK.

(…)
Prawa do prac konkursowych:
1. Z chwilą wydania nagrody Organizatorzy nabywają, bez odrębnej odpłatności, całość autorskich praw majątkowych do nagrodzonych prac konkursowych oraz prawo do rozporządzania i korzystania z opracowań prac konkursowych (prawo zależne), bez jakichkolwiek ograniczeń czasowych czy terytorialnych na wszystkich znanych w chwili organizowania Konkursu polach eksploatacji,
(…)
3. Po zakończeniu wystaw i pokazów, prace zgłoszone do konkursu, pozostają do
dyspozycji Organizatorów i do dalszego wykorzystania – a wybrane zostaną włączone do archiwum fotograficznego Centrum Fotografii Krajoznawczej PTTK w Łodzi oraz Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej w Warszawie.
(…)

Już prawie zapomniałem o temacie i w ogóle bym o tym nie wspomniał, gdyby nie to, że natknąłem się na pewnym forum fotograficznym na interesującą wymianę poglądów dotyczącą powyższego konkursu...


Wnioski niech każdy wyciągnie indywidualnie...

1 komentarz:

  1. szkoda, że taka, wydawało by się, solidna instytucja jak PTTK firmuje swoją nazwą konkurs o takich warunkach...

    dawno tu u Ciebie nie byłam (z resztą - u siebie też bo strasznie ostatnio zaniedbałam bloga) - a tu nowy layout! bardzo efektowny:)

    OdpowiedzUsuń